Angre- og Returrett

Angrerett 

Du har 14 dagers full angrerett på kjøpet ditt etter forbrukerkjøpsloven, og dagene telles fra dagen varen(e) blir levert. Ved henting i butikk starter angreretten å løpe 5 virkedager etter bekreftelse på at varen(e) er klar for henting. Angreretten gjelder også salgsvarer. 

Varen(e) skal sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det betyr at varen må være ubrukt, merkelappene må være på og varen må være uten lukt og flekker. Varen må sendes i retur i sin originale emballasje der dette er mulig. Skoesker må pakkes inn før de sendes. 

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Det vil si at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l. ikke kan returneres/byttes. 

 

Rutine for retur 

1. Send oss en e-post merket med «Retur ordrenummer #xxxx» til post@tendenza.no 

2. Pakk varen(e) inn i egnet emballasje, bruk gjerne posen vår. Legg ved angrerettskjema som du finner her

3. Bestill din retur her https://retur.posten.no/?q=Retur_Tendenza Har du ikke mulighet til å skrive ut etikett selv, gjør Posten det for deg. Du belastes kr 99,-  i returgebyr som trekkes fra beløpet du får refundert.   

4. Lever returpakken til nærmeste Posten/Bring utleveringssted. Pakken kan ikke sendes med Postnord eller andre transportører eller legges i postkasse. 

5.  Du får en bekreftelse på e-post så fort vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at dette kan ta opptil 14 dager.  

 Alternativt kan returer leveres direkte i butikk kostnadsfritt. 

Du er selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Dersom du velger å sende pakken med annen forsendelsesmetode, anbefaler vi å sende med sporing slik at du er forsikret. 

 
 
Bytte  

Ved bytting må det legges bestilling på ny vare og retur på det som skal byttes gjøres som beskrevet over.  Alternativt kan varen(e) byttes i butikk.  

 

Reklamasjon 

Dersom du oppdager at noe er feil/mangler med din bestilling må dette opplyses om ved mottak av varen(e). Utover det har du som hovedregel 2 års reklamasjonsrett som gjelder fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid fra når reklamasjonen oppstår og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.  

Send oss en e-post til post@tendenza.no  med ordrenummer for å registrere reklamasjoner. 

 

Tilbakebetaling ved retur og reklamasjon 

Når vi mottar din retur, vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Hvis du returnerer hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varen(e)s verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur.  

Ved kortbetaling og VIPPS vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet da du la inn bestillingen. Det tar mellom 3-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort. 

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele eller deler av din ordre, oppdateres faktura når din retur behandles. Husk at det i de fleste tilfeller vil stå igjen et returgebyr på 99,- så alltid sjekk din faktura etter en retur. Dersom forfallsdato er utløpt før retur mottas, må de selv kontakte  Klarna for å unngå eventuelle purregebyr. Dette kan du enkelt administrere gjennom Klarna sin app. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for kontonummer slik at du får tilbakebetalt pengene.  

 

Leveringsalternativer: 
 
Pakke til hentested med Bring  

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din til en fast fraktpris på kr 99,-. (gratis på bestillinger over kr 1500,-) Pakke til hentested sendes med sporing til ditt nærmeste utleveringssted. Du mottar SMS når sendingen er ankommet utleveringssted. Det er ditt ansvar som kunde å oppgi riktig telefonnummer ved bestilling. Pakken må hentes innen hentefristen. Pakker som ikke hentes innen fristen belastes med et gebyr på kr 249,- og ordren kanselleres ved retur. 
 
Hente i butikk 

Du kan hente bestillingen din gratis i en av våre butikker. Ordrebekreftelsen viser hvor den kan hentes. Bestillingen kan ikke hentes før du har mottatt beskjed om at den er klar til henting, normalt innen 24 timer.  
NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.  

Andre vilkår 

Vi tar forbehold om lager feil og trykkfeil når det gjelder priser, produktbeskrivelser og bilder på nettsiden. Hvis varen ikke er tilgjengelig kanselleres ordren og pengene refunderes.  

Farger på bildene kan avvike fra virkeligheten.